Nyskabende koncept fra Thorup Kommunikation sikrede fodbold-entusiaster samarbejde med DBU. Socialt online univers giver fodboldbørn kreativt fællesskab om deres sport. 

Direktøren for Cool Kids Cup kom til Thorup Kommunikation med en idé til en fodboldturnering for børn, der skulle afvikles om vinteren og bad Thorup Kommunikation om at udvikle et koncept for turneringen. Thorup Kommunikation analyserede markedet, hvor et af de mest slående kendetegn er, at de etablerede fodboldturneringer støtter meget lidt op om børnenes sociale fællesskab. Her så vi potentialet for at opbygge et unikt socialt online univers til Cool Kids Cup. Cool Kids Cup var begejstrede for ideen og bad Thorup Kommunikation udvikle  dette sociale online univers.

Thorup Kommunikation udviklede et site og en Facebook-side, som er drevet af børnenes egen glødende interesse for fodbolden og hvor fokus ligger på børnenes egen dialog og på deres egne produktioner (fotos, tegninger, tekster, videoer, sange etc). Cool Kids Cup bad Thorup Kommunikation præsentere konceptet og online-universet for DBU København og DBU blev så interesserede i den ny koncept, at de – som noget helt unikt –  tilbød at etablere et formelt samarbejde. Turneringen er netop nu igang med at afvikle sin første sæson med ca. 350 tilmeldte hold fra Storkøbenhavn: www.coolkidscup.dk.

Koncept, struktur, indhold og design til Coolkidscup.dk og tilknyttet online univers er udviklet af Thorup Kommunikation. Vi har ikke ansvar for teknisk implementering og drift af sitet:

Thorup Kommunikation udviklede desuden turneringens identitet (navn, logo mv) i samarbejde med AD’er Christa Puch Nielsen samt marketingsmateriale til lanceringen af turneringen.