Som ghost writer og tekstforfatter har jeg skrevet et utal af artikler, brochurer, annoncer og rapporter anonymt og i andres navne. Men jeg har også skrevet en stabel fag- og debatlitteratur om reklame, kommunikation og ungdomskultur i eget navn. Nedenfor er et udvalg af mine artikler. Der er links til de artikler, der kan læses på nettet. Og så er der et par interviews, jeg har givet i bunden. God fornøjelse 🙂
Faglitteratur
Torneroseslottet (2006): “Alle vil ind i mediebranchen” – om studievalg
Ekko (april 2004): “Extrem” – om tendenser i reklamen
Uddannelse (maj 2002): “Flydende identitet” – kulturanalyse af unges alkoholvaner
Mediekultur særnumer (2000): “Tilbage til virkeligheden” – om unges oplevelse af reklamer
Retorikmagasinet nr. 29 (1999): “Luderlook i 90’ernes ungdomsreklame”
Mediekultur nr. 29 (1999): “Hvor er den ironiske generation” – om unges oplevelse af reklamer
Kroppe Billeder Medier (1998): Redaktør
Kroppe Billeder Medier (1998): “Fra dræbermaskine til fødemaskine” – om udviklingen i populærkulturens teknologisyn
Young vol. 6 (1998): “Where is the ironic generation? – On young media users’ visual competences”
Sekvens 1997: “Menneskemaskiner, maskinmennesker”
Hug! nr. 65 (1995): “Cyborg – mellem menneske og maskine”
Anmeldelser:
Mediekultur 42/43 (2006): Anmeldelse af “Spin, selvfremstilling og samfund”
Ekko (marts 2005): Anmeldelse af “Spin, selvfremstilling og samfund”
Ekko (juni 2004): Anmeldelse af “Tv-reklamer – moderne minimyter”
Mediekultur nr. 30 (1999): Anmeldelse af “Hvis din nabo var en bil”
Interviews
Information (19. oktober 1999): “Kroppen er også blevet et kunstværk”
Kristelig Dagblad (2. juli 1999): “Reklamer går over grænsen”