Fra børnelokkere til sociale foregangsmænd. Habbos brand transformeret på et år
Habbo er verdens største online-community for teens og tweens, men oplevede en veritabel mediestorm, da de gik ind på det danske marked i 2005. Ekstra Bladet og BT fremstillede Habbo som en grisk pengemaskine og beskrev i flere helsides-artikler, hvordan Habbo udnyttede brugernes naivitet til at skrabe penge ind.
I slutningen af 2007 bad Habbo Lund Public Relations om hjælp, og jeg fik ansvaret for at give Habbo-brandet et turnaround. Vi besluttede at, at Habbo skulle gå i front med tiltag, der synliggjorde virksomhedens sociale engagement og iværksatte en række aktiviteter, der betonede virksomhedens kerneværdier (engagement og indlevelse i målgruppen).
I løbet af 1 år ændrede vi virksomhedens image i en proces, der endte med, at Habbos talsmand (landechef Lars Kristiansen), blev den foretrukne ekspert i unges brug af online medier.
Ex på historier, jeg udarbejdede og sikrede dækning i tv-indslag og avisforsider:
MetroExpress
TV2 News